onsdag 8 januari 2014

Dr Haushka Regenerating Body Moisturizer

Jag brukar aldrig använda bodylotion, särskilt inte på vintern. Det är bara på sommaren jag blir torr ibland om jag varit i solen, och då smörjer jag helst med olja.

Dock tackade jag inte nej när jag fick en bodylotion från mitt favoritmärke Dr Hauschka. Hon som hade den gillade inte alls doften. Det är lustigt med dofter, hur olika man gillar. Jag älskar nämligen doften på den här och har även fått kommentarer om att den luktar väldigt gott. Men jag tycker det verkar vara en typisk Dr Haushka-grej, vissa har svårt för dofterna, jag brukar gilla dem.

Nu använder jag ju som sagt inte bodylotion, så det är lite svårt att ge en recension om hur den här funkar på kroppen. Jag har smörjt in mig, och krämen går snabbt in. Men eftersom jag inte är torr kan jag ju inte säga hur bra den gör sitt jobb. Däremot har jag använt den som handkräm, och till det har den varit fantastisk. Till och med bättre än Dr Haushkas handkräm som jag brukar tycka om. Och jag har fruktansvärt torra, krävande händer på vintern.

Konsistensen är krämig och lite fet, men den går snabbt in i händerna. Pumpflaskan funkar bra. Det bildas rätt snabbt en liten klump i mynningen, men den är inte så hård så den smörjs lätt ut.

Den kostar drygt 300 kr, vilket känns helt okej för 150 ml tycker jag.

2 kommentarer:

  1. Låter trevlig, gillar ju deras bodylotion med rosdoft, har köpt den flera gånger!
    Men vad luktar den här då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är svårt att beskriva dofter, men blommig, kvinnlig ungefär. :)

      Radera