söndag 9 februari 2014

3Doodler – 3D-penna

Vingligt ritad figur.
Jag tycker det här nya med 3D-skrivare och 3D-pennor som blir så lättillgängligt är spännande. För ett tag sen köpte jag ett smycke utskrivet i en 3D-skrivare, och mitt nästa projekt är att lära mig något 3D-program så att jag kan göra egna grejer. Som start har jag köpt en 3D-penna, en 3Doodler. Det är vansinnigt svårt att ”rita” med den, men också väldigt roligt. Jag tror vi kommer se samma revolution inom 3D som har skett inom 2D. Nu kan vem som helst publicera bilder och texter, och även små upplagor lönar sig. Jag bara väntar på vad alla kreativa människor kan hitta på när fler och fler får råd med 3D-skrivare :)

1 kommentar:

  1. Ja, det är verkligen häftigt med utvecklingen! Och tack för den fina kommentaren i min blogg :)

    SvaraRadera