onsdag 23 april 2014

Luxsit BB Cream – recension

Nu har jag använt Luxsit BB Cream i ett par veckor och tycker fortfarande väldigt mycket om den. Den finns i två färger, Fair Opal och Sun Glow. Fair Opal är lite ljusare, helmatt och halvtransparent. Sun Glow är lite mörkare med lite lyster (men inte så att den glittrar) och även den halvtransparent.

Eftersom båda är halvtransparenta är det inte så jättekänsligt vilken nyans man väljer. Jag fick med mig en Fair Opal från lanseringsminglet och den var bara något ljus för mig, men eftersom jag hellre vill ha lite mer färg så beställde jag en Sun Glow också, för att blanda. Det är inte som en foundation där man får en tydlig ful kant om man väljer fel färg, hela ansiktet tonas lite svagt åt någon nyans bara.

Det jag gillar mest med Luxsit BB Cream är att den jämnar ut tonen i ansiktet så fint. Jag tycker att fina linjer kring ögonen mattas ner och resultatet håller sig hela dagen, inga förstärkta pigmentstreck i linjerna runt ögonen som man kan få av en del foundations.

Det syns knappt, men under klickarna
är lite BB Cream påstruket.
Den kan upplevas som lite trög att stryka ut om man tar den direkt på torrt ansikte, men jag brukar ha en ansiktsolja under, så glider det bättre. Ibland har jag blandat en droppe squalane direkt i creamen också. Ena dottern använder pensel för att stryka ut den och tycker det funkar bra.

Enda nackdelen tycker jag är färgen. Jag blandar båda och tycker det blir lagom, men en flaska håller bara ett halvår efter att man öppnat den och det är tveksamt om jag hinner göra slut på båda inom den tiden.
Priset 525 kr för 50 ml tycker jag är helt okej, det får man nog vara beredd att betala om man vill ha lyxiga ingredienser. Finns att köpa i Hannah Sjöströms webbshop.

4 kommentarer:

  1. Kul att läsa recension. Jag är sååå nyfiken! Jag fick mail igår att mitt prov är på väg så ska nog campa vid brevlådan. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, visst är det roligt när man väntar på paket. :)

      Radera
  2. En liten nominering till dig! :-)
    http://bilboblueeyes.se/2014/05/08/nominering-till-mig-och-mina-lasare/
    Vilken fin bild du lagt ut på dig på google + såg jag här på sidan :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! :)
      Ja, kommentarer är uppskattat och du brukar vara bra på att lämna intressanta sådana.
      Och tack, jag tryckte OK på nån knapp så att mitt blogspotkonto kopplades ihop med G+ profilen i stället.

      Radera