tisdag 30 juni 2015

Estelle & Thild tinted moisturizer – recension

Mina nya älsklingar för ansiktet. Estelle & Thild tinted Biohydrate all-in-one moisturizer (puh, det långa namnet beskriver innehållet väl) är en lätt färgad dagcreme. All-in-one. En väldigt lätt formula som är enkel att smörja in, man behöver inget annat under. Luktar gott och om man slarvar med rengöring några kvällar slipper man ändå plitor. Mycket sympatiskt.
Resultatet blir en jämnare hudton som ändå släpper igenom den egna hudens färger, ingen foundation alltså. Och det passar mig perfekt till vardags.

Den finns i två färger, en som är lite för ljus och en som är lite för mörk. Men det funkar att ha fel färg, ungefär som med ett par nylonstrumpor i 5 denier så tonas huden svagt åt ena eller andra hållet. Det gör inte så mycket om man kommer lite fel i färg alltså, men jag vill hellre ha samma ton, så jag köpte två flaskor och blandar. På så sätt kan man också få perfekt nyans året om, oavsett om man är vinterblek eller sommarbrun.

Hållbarheten är på ett år efter öppnande, så det känns ju som man ska hinna göra slut på förpackningen innan den blir dålig.

Den innehåller titandioxid så man får ett visst skydd mot solen, i alla fall mot UVB. Mot UVA kan man inte veta eftersom det inte står något om solskydd på förpackningen och man märker heller inte om man får för mycket UVA eftersom det är UVB som gör att man blir röd.


4 kommentarer:

  1. Skaffade ett test på den ljusa tror jag det var för några månader sedan. Fick inte till det riktigt tror jag så blev inte så nöjd. Skall försöka skaffa ett nytt test och testa om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt att den inte funkade för dig. Vad var det som inte blev bra?

      Radera
  2. Fick inte på den jämt i ansiktet. Kan ha varit jag som doserade helt fel men jag vet inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, tänk så olika det kan vara. Jag upplever den som lätt att få jämn eftersom den är så tunn och lite halvtransparent :)

      Radera